Saturday 1 March 2014

Promosi March 2014 ~ ESP

Assalamualikum semua

Promosi yang di tunggu2 oleh semua orang iaitu ESP. Mari kita check kandungan ESP dari Shaklee ni ye. ESP adalah protein berasaskan soya. So, rasanya macam soya..tapi x hanyir atau memualkan. Boleh dicampur dengan minuman kegemaran spt milo suam, strawberry nestle, blend dengan kurma, horlick dan lain2 lagi..ikut tekak masing2. Ada 1001 resepi ESP ni.
 
Soya yang digunakan untuk menghasilkan ESP ini adalah soya yang bermutu tinggi. Tidak melalui pengubahsuaian dari segi genetic (e.g: non GMO kata org yang boleh mengubah nature sesuatu sumber alam itu), tidak lalu pemanasan yang melampau yang boleh merosakan nutrien di dalamnya. Mostly production soya di pasaran di proses pada suhu tinggi. Shaklee menggunakan persijilan sendiri untuk memastikan kacang soya bebas daripada perubahan genetic daripada benih hingga ke proses pengeluaran.
 
ESP rendah glisemik (sangat baik untuk mengawal kandungan gula dalam darah. Paling penting ESP ini mudah di serap oleh badan.
 
ESP juga berbeza daripada produk protein soya di pasaran kerana mengandungi 9 asid amino (jenis protein) yang di perlukan oleh badan. Asid amino penting untuk penghasilan dan penjagaan otot, kuku, darah, organ dan lain2.
 
ESP Shaklee di cuci dengan air. Jadi kandungan isoflavones (kebaikan soya terperlihara dan badan mendapat keseluruhan nutrien soya tersebut). Kebanyakan soya lain di pasaran dicuci menggunakan alkohol. Cara ini selain menghilangkan isoflavon yang berfaedah daripada menyebabkan contamination dengan bahan kimia lain yang digunakan dalam pemprosesan.

Antara khasiat ESP:
 
  1. Bekalkan tenaga berpanjangan
  2. Bekalkan nutrisi yang diperlukan oleh badan : pelbagai vitamin, mineral dan sid amino penting yang badan kita hasilkan.
  3. Untuk system produktif atau kesuburan
  4. Penyembuh luka
  5. Metabolisme dan melambatkan proses penuaan
  6. Melindungi organ utama badan
  7. untuk pengurusan bagi berat badan ideal. Sebab boleh memanjangkan tempoh kenyang
  8. Mengebukan kulit..sebab ESP mengalakan penghasilan sel yang lebih baik dan berkualiti.


 Untuk order boleh hubungi Dzurliza

sms: 012-766 2296
whatsap : 019-326 3570

No comments:

Post a Comment