Saturday 17 January 2015

Red velvet cake untuk Birthday Mak

Assalamualaikum,

16/01/2015 adalah birthday mak Dee. Tahun ni special sikit sebab mak dan abah menyambut bersama2 di Hospital IJN. Abah Dee di maksudkan ke IJN akibat serangan jantung. Pada 16/01/2015 dalam jam 12 pagi, ayah Dee telah menjalankan procedure untuk memasukan wire. Confirm salur darah tersumbat.

Macam mana tiba2 boleh tersumbat salur darah??? Bila di soal selidik, rupanya ayah Dee telah makan roti cani 2 keping satu hari + Teh tarik selama 1 bulan berturut2. See...roti canai dan teh tarik ni bahaya sebenarnya.Ia mengandungi kalori yang tinggi. Jika badan menerima kalori yang tinggi dan badan tidak dapat menukarkan kalori ke bentuk gula, kalori ni akan bertukar menjadi lemak.

Bila lemak banyak dalam salur darah, ia menyebabkan jantung akan berusaha dengan kuat untuk mengepam darah. Dee xadalah pandai sangat pasal benda ni. Sebab dulu belajar engineering electrical. Tahu sikit2 sebab baru je dengar ceramah dari Pegawai permakanan.

Jom layan gambar semperna Birthday Mak Dee.


Red Velvet Cakes khas  untuk mak. Request dari mak Dee sendiri sebab dia kata RVC ni sedap sangat. Kalau nk tengok harga boleh klik link ni..

 Still mesra walaupun dah ada 5 cucu lelaki + 2 (kembar) yang bakal lahir bulan 3 ni.

 Azim ingat dia yang potong kek tu, rupanya birthday atok dia. Melalak sakan sebab tak dapat potong kek. Adik relax je kat belakang tu.

Sweet couple. Tengok mata Azim tu...Macam nak ngap je kek tu ke nak rampas pisau dari tangan atok...jeng..jeng..dah la tulisan 'Happy Birthday Mak' dia yang rosakkan...huhu.. nasib baik bukan utk jual.
Dapat kawan baru di IJN.

 Mesrnya kawan baru atok ni..huhu.

No comments:

Post a Comment