Friday 8 April 2016

Pregnancy : Ketagihan AIr Sejuk!!!

Asslamualikum.

Dah 18 minggu pregnant. Lagi 2 minggu genap 20 minggu pregnant bermasksud dah masuk 5 bulan...yeah,,,sekejap je kan..

Pregnant kali ke-3 ni memang ketagih dengan air sejuk. Pregnant pertama dan kedua gilakan air suam. Tapi masih tak nak mengharapkan ianya berlainan jantina :-).

Semalam pi scan pun kaki baby dok kepit. Semua anak mau surprise kat ibu ayah ye.
Anak pertama seminggu sebelum bersalin baru dapat tahu anak lelaki
Anak kedua sehari sebelum bersalin pun baru dapat tahu anak lelaki.
Anak ketiga ni tak tahu nak main cak2 sampai bila...hahaha
Itu semua rezeki...tapi klu tgk perut nampak gaya macam boy gak... :-)

Berbalik dengan ketagihan air sejuk, aku try mix match dengan susu.
Susu tepung memang tak lalu. Tapi demi anak ku extra spend RM untuk beli susu kotak atau susu segar. Memang tak boleh nak layan sangat sebab aku bukan pengemar susu. Tapi bila tengok balik gigi anak no.2 yang mula mereput seawal umur 1 tahun aku rasa sangat bersalah sangat. Aku akui masa pregnant no.2 aku jarang minum susu. Dalam 9 bulan boleh aku kira berapa Liter aku minum air susu.Padahnya waktu sekarang....

So, aku share resepi susu sejuk aku ni. Mana lah tahu korang pun boleh try.

Bahan-Bahan

3 sudu besar milo -lagi kaw
2 sudu besar air panas
1 cawan susu segar yang sejuk
Air batu secukupnya
1/2 sudu kecil gula *Optional (aku letak sbb nak buang rasa kuat susu segar. Deria org pregnant kan kuat sikit)

Cara-cara

Satukan milo,air panas dan gula. Kacau rata. Sejukan sebentar
Masukan air batu dalam bancuhan air milo
Masukan susu segar
Siap di minum

Dee masuk dalam bekas. So boleh goncang ala2 shake. Sedap di minum time sejuk..wallla..


Milo dan gula

Masukan air panas, kacau rata dan biarkan ia sejuk sebentar

Masukan ais dan tuang 1 cawan susu segar dalam bekas. Goncang2..

Nampak x buih2 kesegaran...

Selamat mencuba!!!


No comments:

Post a Comment